ثبت نام كاربر         پنجشنبه, مهر 27, 1396
اطلاعیه
در سایت ثبت نام کنید ... آخرین اخبار و اطلاعات در باره تجهیزات بارکد و محصولات جدید و کاربردهای آنها برای شما ارسال خواهد شد ... ضمنا در محل شرکت بارکد گستر آسیا تمامی محصولات به صورت رایگان برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد.یا میتوانید عضو صفحه تلگرام ما telegram.me/barcodeprinter شوید تا از آخرین اخبار دنیای تجهیزات بارکد با خبر شوید ...
دسترسی آسان و سریع

  

 

 
 
 
ایران کد
 
آیا می دانید داشتن ایران کد برای محصولات وارداتی و تولیدی و حتی خدمات اجباری شده است .... !
با ما می توانید درکمترین زمان و با حداقل هزینه ایران کد محصولات خود را چاپ کرده و به سرعت دریافت نمایید ... !


براساس تصويب‌نامه هيات محترم وزيران و به استناد اصل قانون تجارت الکترونيکي، وزارت بازرگاني موظف است نسبت به طراحي و پياده سازي نظام ملي طبقه‌بندي و خدمات شناسه کالا و خدمات (ايران‌کد) اقدامات لازم را مبذول نمايد. از اين رو مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران (وابسته به وزارت بازرگاني) ماموريت دارد تا نظام ايران‌کد را در سطح کشور طراحي و پياده‌ سازي نمايد.
ايران‌‌کد يا نظام ملي طبقه‌بندي و خدمات شناسه کالا، نظامي است که با تدوين اطلاعات کالاها و خدمات امکان شناسايي موجوديت‌هاي زنجيره تامين را فراهم مي‌کند و جريان اطلاعات در زنجيره را تسهيل مي‌نمايد. اين نظام در پي ايجاد زبان مشترک ميان عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، مشتريان و به طورکلي عوامل درگير در حوزه کالا و خدمات در سطح ملي است. ايران‌کد با توليدات،ابزارها و تسهيلاتي که در اختيار کاربران خود قرارمي‌دهد بستري براي تسهيل مديريت کالا و خدمات فراهم مي‌کند. ايران‌کد چارچوب‌هايي براي بيان کالاها در سطح لازم از جزئيات ارائه مي‌دهد.

کدملي کالا :

کد ملي کالا از 16 رقم تشکيل شده است که 7 رقم اول آن راجع به اطلاعات ماهيتي کالاست و از ساختار طبقه بندي ملي اقلام استخراج مي شود و به آن کد عمومي کالا يا کليد کد مي گويند و در کل کشور براي يک محصول خاص مشترک بوده و توسط مرکز ملي شماره گذاري کالا و خدمات ايران توليد مي شود، 5 رقم دوم کد عضويت شرکت است که مرکزبه هر شرکت يک کد اختصاص مي دهد، 4 رقم آخر اطلاعات شرکتي کالا را در بر مي گیرد باتوجه به تنوع نوع خاصي از کالا و باتوجه به الگوها و مشخصات کالا از طرف شرکت نماينده به آن اختصاص داده مي شود.

محدوده اقلام تحت پوشش اين سامانه

سامانه کدينگ ملي کالا مي تواند تمام مواد اوليه و کالاهاي تجاري را که از سوي عرضه کنندگان اعم از توليد کننده، وارد کننده، صادر کننده و توزيع کننده به بازارکشور ارائه مي شود، در بر بگيرد.

خروجي هاي سيستم :

 •
جايگاه محصولات درنظام طبقه بندي ملي کالا (درخت واره ملي محصولات)
 •
کد ملي محصولات
 •
اطلاع رساني اطلاعات شرکت (نام شرکت - کد عضويت ملي - مديرعامل - آدرس‌ها - نمايندگي‌ها - رسانه‌هاي ارتباطي و ...)
 •
اطلاع رساني اطلاعات مبناي محصولات (کد ملي – نام محصولات – نام تجاري – شرح لاتين – شماره استاندارد –  واحد شمارش و .....)
 •
اطلاع رساني اطلاعات مشخصات فني محصولات (طول – عرضوزن – جنس – ولتاژ – آلياژ – ترکيبات و ....)
 •
اطلاع رساني اطلاعات تصاويراقلام
 •
خدمت مديريت نام تجاري محصولات (برند محصولات)
 •
صفحه اختصاصي براي هر شرکت
 •
کاتالوگ الکترونيکي محصولات
 •
دسترسي به شرکت و محصولات از طرق مختلف
 •
گزارش بر اساس اطلاعات مختلف شرکت ها و محصولات
 •
دسترسي به شرکت و محصولات از ساير نظام هاي طبقه بندي بين المللي
 •
قرار گيري محصولات در سبداطلاعاتي کاربر (مصرف کننده اطلاعات)
 •
قرارگيري شرکت و محصولات در کتاب هاي الکترونيکي
 •
مقايسه مشخصات فني محصولات و دسترسي به آن
 •
دسترسي مستقيم به صفحه اختصاصي وب شرکت و .......
 
برای دریافت خدمات چاپ و یا تجهیزات چاپ ایران کد به قسمت محصولات و خدمات شرکت بارکد گستر آسیا مراجعه کنید!
 
 
 
ایران کد چیست؟
به استناد اصل يکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 9٧ قانون تجارت الکترونيکی مصوب 1382 ، وزارت بازرگانی موظف شده است نسبت به ایجاد نظام ملی طبقه بندی کالا و خدمات شناسه کالا و خدمات ( شامل تامین و توسعه بستر اطلاعاتی زنجیره تامين ملی کالا ، استانداردها ، روش ها ، ابزار و دستورالعمل های طبقه بندی و کدگذاری کالا جهت دستیابی به زبان مشترک ملی کالا و اطلاعات پايگاه مرکزی داده ها و نیز تامین ساز و کار لازم برای طبقه بندی و کد گذاری خدمات برای رسیدن به درگاه - پرتال - اطلاع رسانی ملی کالا و خدمات ) اقدام نماید .
تعريف کد ملی
سيستم ملی طبقه بندی و کدگذاری کالا سيستمی است که اطلاعات پايه زنجيره تامین در حوزه کالا را تحت کنترل در آورده و به عناصر سيستم تزريق می نماید .
این سيستم با استفاده از ابزار خبره طبقه بندی و کدگذاری کالا ، زبان مشترک و مفاهيم مشترکی را در سطح ملی ايجاد نموده و کليه اطلاعات اعتباری قلم کالا را از قبيل مراجع عرضه کننده ، مشخصات فنی و استانداردهای ملی و بين المللی و ... در خود ثبت و ذخيره می نماید .
هدف از راه اندازی کد ملی
این طرح با هدف کمک به شکل گيری بازار شفاف ، روان و کارآمد ، ايجاد  امکان عرضه مستقيم کالا ، تحقق تامين حداکثر نيازها از منابع داخلی ، ايجاد شفافيت اقتصادی ، سلامت اقتصادی و حل معضل قاچاق کالا در کشور اجرا می شود .
مزایای داشتن کد ملی
·         ایجاد زبان مشترک در شناسايی کالا و تسهيل ارتباط در سطح بنگاه های اقتصادی و بازار
·         زمينه سازی جهت ایجاد حافظه اجتماعی و بستر اطلاعاتی به منظور انسجام عناصر مديریت زنجيره تامین کالا و خدمات
·         زمينه ساز حضور در عرصه تجارت الکترونيک
·         ايجاد قابلیت ارتباط با سيستم های کدينگ بين المللی
·         معرفی و شناسائی منابع ساخت و توزيع کالا
·         زمينه ساز توزيع گسترده برای توليد کنندگان و توزيع کنندگان
·         زمينه ساز معرفی و تبليغ گسترده منطقه ای و جهانی کالاها
·         کاهش هزينه های توزیع ، فروش و عمليات
·         افزایش بهره وری سازمان ها
·          هزينه توليد ، خريد ، حمل و نقل ، انبارداري ، بازاريابي ، فروش و ... را كاهش مي دهد.
·         امكان ورود كالاهاي ايراني به برخي بازارهاي هدف غير قابل دسترسي را فراهم مي‌كند.
·         سيستم اقتصادي كشور را شفاف و جلو تقلب در توليد ، فروش و تجارت كالا و خدمات را مي گيرد.
·         زمينه لازم جهت تحقق حقوق مصرف كننده را فراهم مي نمايد.
·         از خريدهاي غير ضرور به ويژه در بخش دولتي جلوگيري و جلو خروج ارز را مي گيرد.
·         جلو قاچاق كالا را به آساني و با شناسايي كالاهاي مجاز از غير مجاز با ملاك "ايران كد داشتن" را مي گيرد.
·         تجارت را تسهيل و تجارت الكترونيك را رواج مي دهد.
·         كالايي در داخل كشور توليد مي شده اما نيازمند خريد آن كالا از اين توليد بي خبر بوده است.
·         امكان استفاده از حداكثر توان داخلي در توليد يا فروش كالاها را فراهم مي كند. بسيار پيش آمده كه گاها
·         واسطه ها را حذف مي كند و هزينه مبادله را كاهش مي دهد و ...
·         كليه كالاها و خدمات توليدي كشور را داراي زبان مشترك كرده و بدين ترتيب جلو برداشتهاي سليقه اي از قوانين و رويه هاي اداري معمول فعلي را مي گيرد.
کلیه تولید کنندگان ، وارد کنندگان و توزیع کنندگانی که با نام تجاری یا برند خود کالا توزیع می نمایند مشمول عضویت در نظام ملی طبقه بندی کالا و خدمات شناسه (ایران کد) می باشند.
پس از عضویت در ایران کد و دریافت کد عضویت 5 رقمی ملی عضویت ، همچنین دریافت کدهای 16 رقمی ملی محصولات می توانید کد 13 رقمی بین المللی محصولات خود را نیز به صورت رایگان دریافت نموده و برای صادرات و عرضه محصولات خود در فروشگاه های داخل و خارج از کشور استفاده نمائید.
 
 
 
 
تمامی حقوق برای شرکت بارکد گستر آسیا محفوظ میباشد . حريم شخصي كاربران    |    شرایط استفاده